— Anette Basso

#SoMeBasso

Jeg krymper meg alltid litt når noen skal snakke om sosiale medier. Men så gjør jeg det plutselig selv. I jobbøyemed så klart, og resultatet er smarte skrivetips, fremfor nok en guide til hvordan du skal få flere følgere.

Tipsene er hovedsakelig rettet til bedrifter som skriver i sosiale medier, men jeg tror du kan ha nytte av de også som privatperson. Det er ikke bare det du skriver som er med på å formidle hvem du er, men også måten du skriver på.

Hva du faktisk vil si i sosiale medier får du stå for selv, vi i Språkfolk kan hjelpe deg å finne tonen. Språk er merkevarebygging, og vi tror på god tekst. Det er bra business, rett og slett.

Les hele intervjuet med meg via våre hjemmesider, her har du en smakebit:

– Tenk før du skriver: Velg ordene dine med omhu. En egen bedriftsordliste er et nyttig verktøy.

– Historiefortelling er en fin måte å drive kommunikasjonen fremover på. Vis til prosjekter som er ferdige, lærerike artikler, nye samarbeidspartnere og ansatte.

– Vær kortfattet og si én ting om gangen: planlegg heller flere oppdateringer dersom dere har mye på hjertet.

– Nyttig nerd: å dele fagkunnskap er flott, så lenge du kan formidle kunnskapen på en forståelig måte. Da treffer du både fagfolk og familie.

– Bruk tid! Planlegg kommunikasjon på nett og i sosiale medier inn i arbeidshverdagen, og jobb med å utvikle språket ditt. Det vil lønne seg.

0 comments
Submit comment